FILMREVIEW: EVERYTHING, EVERYTHING | ENJOY! The Good Life

FILMREVIEW: EVERYTHING, EVERYTHING

Gisteren hebben de damespuber en ik de film “Everything, Everything” bekeken bij Warner Bros. Buiten dat het gezellig is om samen op stap te gaan in de vakantie, leek deze film mij heel geschikt voor de damespuber. De film draait immers om de onwaarschijnlijke liefde tussen de tieners Maddy en Olly.

FILMTIP: EVERYTHING, EVERYTHING | ENJOY! The Good Life

Boekverfilming

De film is gebaseerd op de gelijknamige bestseller van Nicola Yoon. We maken kennis met Maddy die door haar ziekte niet naar buiten mag en al vanaf kleins af aan haar dagen slijt in huis, samen met haar moeder en haar verpleegster. Maddy weet niet beter dan dat een bezoekje buiten de deur haar fataal kan worden omdat ze geen afweer heeft tegen virussen en allergisch is voor bijna alles. Ze heeft haar eigen wereldje binnenshuis opgebouwd.

BIOSCOOPTIPS VOOR AUGUSTUS 2017 | ENJOY! The Good Life

Totdat die leuke buurjongen Olly naast haar komt wonen. Voorzichtig staren ze naar elkaar van achter het raam en sturen elkaar via app en e-mail berichtjes. Er groeit een band tussen de twee en ze willen elkaar ontmoeten. Hun verliefdheid is zo sterk dat ze het riskeren om bij elkaar te zijn, zelfs als dat betekent dat zij alles daardoor kunnen verliezen. En zoals het echte pubers betaamd gaan ze op zoek naar hun grenzen en daar voorbij.

_DSC4867.dng

FILMTIP: EVERYTHING, EVERYTHING | ENJOY! The Good LifeWat wij van de film vonden?

Wij vinden het heerlijk om naar dit soort films te kijken. Hoewel ik dit wel echt een film vind voor jonge meiden, was het zeker geen straf om deze film te zien. Het verhaal, de ziekte en de manier waarop Maddy leefde waren naar mijn idee ongeloofwaardig en ik betrapte mijzelf regelmatig op de gedachte dat sommige zaken niet helemaal klopte. Ook de astronaut en de gedachten van Maddy en Olly die door beeld gingen horen echt bij een jonger publiek. Maar ondanks dat is het zeker een leuke film om samen met je puberdochter te gaan bekijken.

De puber was helemaal ‘waus’ van de film. Vond de hoofdpersonen prachtig en herkende veel van zichzelf in Maddy en Olly. Ze werd helemaal in de film gezogen, smulde van de liefde tussen de twee tieners en hun drang om samen te zijn en de buitenwereld te ontdekken. Volgens de puber was deze film een dikke aanrader en een mustsee voor haar pubergevolg.

• Everything, Everything is vanaf donderdag 17 augustus 2017 te zien in de Nederlandse bioscopen.
  • Filmwijzer: 9+
  • Romantiek, Drama