De wereld van fashion influencers
Enkele jaren geleden had nog niemand van de term “influencer” gehoord. Maar vandaag de dag worden deze fashion beïnvloeders door heel veel mensen gevolgd. Er is dan ook een hele grote groep fashionista’s actief met een goede camera, maar ook gewoon met de Iphone, om op de leukste plekken ‘het perfecte plaatje’ te schieten. En deze vervolgens te posten op Instagram. Een klein deel daarvan is heel succesvol, maar dat is zeker niet voor iedereen weggelegd. Een goede smaak, een mooie uitstraling, originaliteit en de juiste producten zijn dé ingrediënten voor veel volgers. En veel volgers betekent ook een hele goede financiële waardering voor al die mooie foto’s, want het product of het merk komt op deze manier direct bij de gewenste doelgroep terecht. Fantastische marketing!
Makkelijk?
Het lijkt de influencers allemaal heel makkelijk af te gaan. Maar ga er maar eens aanstaan om steeds nieuwe plekken en foto’s te bedenken, vaak meerdere keren per dag, altijd even stralend. Ook als je echt geen zin hebt! Iedereen kijkt natuurlijk met je mee en iedereen vindt er ook wat van. Ik ben van mening dat de échte goede influencers het ook niet in eerste instantie voor het geld doen, maar gewoon geboren stylisten zijn en het oprecht leuk vinden om je te inspireren! Anders houd je dit niet zo lang vol.
Influencers
Er zijn 2 influencers die ik heel graag volg, Lizzy van der Ligt en Lonneke Nooteboom. Beide al een tijdje bekend op Instagram met ieder een geheel eigen fashion stijl.
Lizzy van der Ligt richt zich op, ondanks de peperdure merken soms, de jonge en hippe fashionista’s. Zij staat bekend om de gekke en originele combinaties die altijd kloppen. In mijn ogen is Lizzy medeverantwoordelijk voor de stijl van mix & match, die nu zo bepalend is voor het huidige modebeeld. En ze is echt goed! Er zijn al meerdere samenwerkingen geweest met grote merken zoals Superga, Pieces en Fabienne Chapot, waarvoor zij items heeft mogen ontwerpen. En sinds korte tijd heeft ze ook haar eigen merk Le Cafe Noir Studio.
Lonneke Nooteboom is een influencer met een zeer stylish en classy karakter. Door haar leeftijd richt zij zich juist weer op de vrouwelijke fashionista’s, waarmee ze ook echt contact heeft op haar account. Zij combineert haar outfits heel stijlvol en bijna altijd met een mooie zonnebril en de perfecte designer tas. Wat mij erg aanspreekt bij haar, is dat zij met gemak items van Zara of andere heel betaalbare labels mixt met designer stukken. Dat maakt het tastbaarder en geloofwaardiger. Juist het combineren met verschillende prijsklassen geeft die leuke unieke stijl. En opvallend is de hoeveelheid foto’s op haar Instagram account met een lange jurk! Dat is waarschijnlijk het echte raakvlak met haar, want ik ben gek op al die fantastische lange jurken.
Inspiratie
Door beide influencers laat ik mij dus inspireren en kan ik echt van al die mooie foto’s genieten. En het toeval wil, dat zij beiden in samenwerking met Fred de la Bretonière een eigen kleine collectie hebben mogen neerzetten afgelopen maand. Een hele slimme zet van dit Nederlandse schoenenmerk en ook op het juiste moment. Want hoewel ik altijd fan ben geweest van Fred de la Bretonière en heel veel schoenen en laarzen hiervan heb versleten, vond ik de magie helaas wel een beetje verdwenen de laatste tijd. En dan ineens staan daar die gouden laarsjes op social media! Gouden laarsjes met kleine zwarte neusjes en bijpassend tasje. In mijn ogen helemaal perfect. Het Instagram account van Lonneke Nooteboom explodeert helemaal na het plaatsen van de eerste foto’s. Reserveringen vinden volop plaats en het laarsje is uiteindelijk in no-time uitverkocht! Er staan prachtige combinaties op Instagram met deze laarsjes en ook de officiële foto’s van Fred de la Bretonière zijn geweldig. Ineens staat Fred de la Bretonière weer op de kaart!
En dan 1 maand later komt Shabbies Amsterdam met te gekke cowboylaarzen in samenwerking met Lizzy van der Ligt. Ook deze vind ik weer super. De combinatie van de goede kleur groen met zwart en zilver is heel vernieuwend en mijn favoriet.
Sisterhood
Er is ook een serie met zwart & wit en hippe sneakers met dikke zool. Sisterhood heet deze lijn. Want naast Lizzy is ook haar zus Charlie verantwoordelijk voor deze mooie boots. De fotografie die erbij hoort, laat zien hoeveel plezier de zussen erin hebben gehad om al dit moois te bedenken. Ik vind dit een hele goede marketing en vooral leuke samenwerking. Ik heb dan ook hoge verwachtingen van de voorjaarscollectie 2019 van Fred de la Bretonière en Shabbies Amsterdam. Een merk om weer goed in de gaten te houden!
Dit fijne artikel over mode is geschreven door Martine. Zij is heel lang actief geweest in de modewereld als inkoopster en styliste. Elke week schrijft zij een mode artikel op ENJOY! Heb je vragen over de mode, stylingtips, mode musthaves, the do’s and don’t…. etc. Vraag het aan Martine. Laat je reactie hieronder achter in de comments of stuur een mail naar enjoythegoodlifeblog@gmail.com
Ook zin om voor ENJOY! te schrijven? Ik ben op zoek naar gastbloggers die artikelen zouden willen schrijven over sport, beauty of interieur. Je hoeft geen literair schrijver te zijn als je jouw passie maar over weet te brengen op de lezer. Lijkt dit je leuk? Stuur dan een mail naar: enjoythegoodlifeblog@gmail.com
Op zoek naar meer mode artikelen?
♥ Velvet…. Fashion meets interior
♥ December is de maand van de verleiding
♥ Fashiøn komt uit Scandinavië
Meer modenieuws ontvangen van ENJOY!? Volg ENJOY! dan op Twitter, Facebook en Pinterest of schrijf je in voor de nieuwsbrief van ENJOY!
ENJOY! inspirational influencers.
Pictures: Fred de la Bretoniere en Shabbies Amsterdam.